söndag 3 mars 2013

Härdad vid ung ålder

Ser Silver linings playbook (Du gör mig galen) på bio med Elvaåringen. Elvaåringen är lugnt yngst bland publiken. Jag ser ingen under femton år. En bit in i filmen undrar jag om det var en bra idé att Elvaåringen får se filmen. Sedan slår det mig att hon är så van vid sin egen familj och att se Big bang theory att hon är härdad vid att folk beter sig "onormalt".

Jag gillade Jennifer Lawrence i Winter´s bone. Jag gillar henne ännu mer i Silver lining. Däremot förstår jag inte hur det kommer sig att hon får en oscar. Är hon verkligen SÅ bra? Ja, kanske. Jag tänker på Helen Hunt, när hon fick en oscar för As good as it gets. Fast HH hade liksom en större roll i filmen.

Vi ser filmen på Rigoletto. Det var VÄLDIGT länge sedan jag var där. De har gjort om stället rejält. Varför så mörkt överallt? Varför har de valt svart och rött som inredningsfärger? Hela stället är som en bordell eller en nattklubb. Mycket underligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar